Prawa pacjenta
Prawa Pacjenta określone są w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Rzecznik wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Więcej informacji i dane kontaktowe na stronie internetowej Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Wykaz podstawowych praw Pacjenta
- Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- Pacjent ma prawo do informacji o swoim stanie zdrowia.
- Pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego.
- Pacjent ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody, po uzyskaniu informacji.
- Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu świadczeń zdrowotnych.
- Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych.
- Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy mogą wnieść sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia (…), jeżeli opinia albo orzeczenie ma wpływ na prawa lub obowiązki pacjenta wynikające z przepisów prawa.
Przychodnia czynna
pon. – piąt. od 7.00 do 18.00
rejestracja telefoniczna tel. 81 827 25 04
poradnia dziecięca tel. 81 827 36 62
po godz. 18.00 pomoc doraźna
w Powiatowym Centrum Zdrowia sp. z o.o.
tel. 81 817 34 11, 81 827 22 78
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
MEDYK s.c. w Opolu Lubelskim
Halina Koprowiak, Zenon Miroński,
Marzanna Wójtowicz, Zbigniew Zwoliński
24-300 Opole Lubelskie, ul Fabryczna 26
NIP 717-16-35-795 REGON 432246293-00012
03-09-01-02524-02